Bedre forhold for os på spektret – hvad er det?

Til eventuelle danske, autistiske læsere: Hvad kunne gøre det offentlige rum mere psykisk tilgængelig for jer?

stud.aut. - cand.aut.

Onsdag d. 25 juni kiggede jeg forbi paneldebatten i forb. med et arrangement om socialitet i autisme, der blev afholdt i Århus.

Det var skønt og berigende – omend der var mange mennesker, og jeg var komplet smadret da jeg kom hjem. Jeg ville gerne have været med til hele arrangementet, men så tør jeg slet ikke tænke på, hvor træt jeg ville have været. Jeg skriver sikkert et indlæg senere om emnet.

Hvorom alting drejer sig, blev der stillet et yderst relevant spørgsmål. Formanden fra Kredsforening Østjylland, Marianne Banner, nævnte at hun sidder i handicaprådet, og at der jo snakkes om fysisk tilgængelighed, men når der så snakkes om psykisk tilgængelighed har hun svært ved at indkredse og forklare, hvad for eksempel autister kan have brug for, for at gøre omverdenen mere tilgængelig for os.

Jeg kan godt forstå, at det er et besværligt diffust område, at tage op…

View original post 332 more words

Leave a Reply

